Oct 9, 2012

2 kuukautta täynnä!

No miten siinä kävikään kun sanoin että tuun postailee ehkä lisää viime keskiviikkona, no anyway. Tänään tulee täyteen tasan 2 KUUKAUTTA TÄÄLLÄ! En tiiä onko aika kulunut hitaasti vai ei, jotenkin 2kk on paljon, mutta sit taas se tuntuu tosi vähältä. Mulle ei oo vieläkään iskeny koti-ikävä sori äiti:) mutta mulla on sit sitäkin suurempi ikävä mun poikaystävää. Mutta en silti todellakaan vaihtais tätä 2kk pois, tää on ikävän arvosta. Kahen kuukauden aikana oon saanu jo tosi paljon uusia kokemuksia ja ensi viikon keskiviikkona otan suunnaksi Washington DCeen! Tässä on nyt ollut vaan iha perus arkipäiviä, joten mitään kummallista ei oo nyt tapahtunu. Meen yleensä arkisin suoraan koulusta kotiin ja loppu päivän chillailen mun perheen kanssa, katotaan telkkaria, syödään, jutellaan ja sellasta. Mun perhe on kyllä ihan mahtava, ei mitään valittamista! Host veljet on hauskoja ja mukavia, vaikka välillä meinaa mennä hermot kun ne huutaa keskenään kilpaa ja tappelee tyhmistä asioista :D Ja oon kanssa saanu tosi paljon kavereita 2kk aikana! Niiiin paljon moikkaus tuttuja, mut myös muutaman tosi hyvän kaverin. Ja voisin sanoo et mun paraskaveri Caitlyn löytyy tosta naapurista.

IMG_0227

En tainnut muuten kertoo mun syyskuun viimeisestä sunnuntaista. Me mentiin yhteen kahvilaan mun perheen ja muutaman muun perheen kanssa auttaa ruuan jakamisessa köyhille. Siellä kahvilassa jaetaan kerran viikossa sunnuntaisin lämmin lounas ja se ruoka on hankittu kokonaan lahjoituksilla. Noin 100 ihmistä jonotti sinne kahvilaan syömään, oli tosi surullista nähä kokonaisia perheitä missä oli pieniä lapsia odottamassa ruokaa. Jokasella ihmisellä oli oma tarinansa miten ne on joutunut siihen tilanteesee, työttömiä, avioero, yms. Se oikeesti avasi mun silmät ja pisti ajattelemaan, että kaikilla ihmissä ei oo asiat niin hyvin kuin melkein meillä kaikilla suomalaisilla on. Katto pään päällä ja lämmin ruoka pöydässä. Täällä on tosi paljon kodittomia ihmisiä ketkä asuu siltojen alla. Ja kun menee meidän kaupungista vähän ulospäin, tulee alueita missä ihmiset asuu asuntovaunujen kokosissa taloissa ja nekin on tosi huonossa kunnossa. Toi ruuan jakaminen oli tosi ''hauskaa'' jos niin voi ees sanoa. Oli niin kivaa nähä kun ihmiset tuli todella iloseksi siitä että ne saa ruokaa, käydä vessassa, pestä kätensä puhtaassa vedessä ja tulla sisälle lämpimään. Ja jos pyydetään toiste menemään niin mä todellakin menen!

IMG_0246

Viime viikonloppu meni kivoissa merkeissä, kävin leffassa katsomassa Pitch Perfectin mun host-äidin ja kaverin kanssa, illat kavereiden kanssa chillailessa ja sunnuntaina mentiin mun host-isän sukulaisten luokse syömään. Ne ei oo vielä tavannut mua kunnolla, niin voitte vaan arvata kuinka paljon sain taas vastailla kysymyksiin. Ne oli aina luullu et Lappi on oma maansa haha :D Jotku pyys kertomaan miten se Hollister juttu meni, no se juttu meni tosi huonosti, oon täällä opsikelija viisumilla niin enhän mä tietenkään voi työskennellä! Mun kameran muistikortti on viimesen viikon ollu ihan tyhjä, joten nyt jäätte valitettavasti ilman kivoja kuvia. Viettäkää ihana syysloma! 

11 comments:

Anonymous said...

kuin pitkä oot ? p.s oot kaunis :))

Anonymous said...

Luetko Floridays-blogia? Sen kirjoittaja oli nimennyt sut yhdeks parhaimmista vaihtariblogeista. :) Ja voin sanoa samaa kuin hän, sulla on ihana blogi!<3

ERIKA said...

Anonyymi: oon 170 tai 171, voi kiitos! :)
Anonyymi: En lue, enkä löytäny sitä blogia, voitko linkata sen mulle?:) kiitos tooosi paljon! :)<3

Anonymous said...

Miten nopeesti sä muuten löysit kamuja sieltä? PS. Sul on ihana blogi <3

Anonymous said...

ihana tää sun blogi! vaikutat niin sellaselta symppikseltä ja ihanalta :) ja oot kans uskomattoman kauniski! ois kiva jos kertoisit vaan vähän tarkemmin kuulumisista ja ylipäätänsä elämästä siellä :)

ERIKA said...

Anonyymi: heti ekalla päivällä, koska mun host mom esitteli mut Caitlynille ja samantien lähin ulos sen ja sen kavereitten kans. Kiitos! :) <3
Anonyymi: Kiitos tooosi paljon! :) Joo yritetään!

Anonymous said...

http://lottainstates.blogspot.fi/

Floridays :-)

Jenni Kakko said...

ihanii postauksii!! :) oon itekki ajtellu lähtee joskus lukion toisella tai kolmannella vaihtoon jenkkeihin, mut pelottaa vähä toi englannin puhuminen koko ajan ja että ymmärränkö kaiken :) onks sulle tullu yhtää sellast hetkee et sun on pitäny pyytää jotakuta selittää vähä tarkemmin jotain? :D

ERIKA said...

Jjenni: kannattaa lähtee lukion ekan vuoden jälkeen, se on se yleisin aika lähtee :) haha mäki hermoilin sitä suomes et mite tuun onnistuu, koska oon ollu aina enne kauheen ujo ton puhumisen suhtee enkä oo uskaltanu avaa suutani :D joo kyl joskus oon hämmentynee näkösenä ja ihmettelen mitä joku sanoo, mut sit ne koittaa selittää sen eri taval ja kyl sen sit ymmärtää!

Anonymous said...

nyt on pakko kysyy et kenen kans sä niinku seurustelet? vai seurusteletko ees? onks se joku ketä on siel mis oot vaihdos vai joku ketä asuu tääl suomes? :-D sul on ihana blogi ja tosi kiva ku jaksat kirjotella sieltä! (:

ERIKA said...

Anonyymi: joo seurustelen ja poikaystävä asuu ihan suomes, en tiiä kui tarkat tiedot haluut mut ehkä tää autto ees vähän! :D kiitos paljon! :)